הדואר המודפס חוזר לשגשג בזכות חוק הספאם
ב-1 בדצמבר 2008 התפרסם ‘חוק הספאם’, שאוסר על בעלי עסק לשלוח פרסומת מסחרית בדואר אלקטרוני, פקס, SMS, או מערכת חיוג אוטומטי, ללא שקיבל אישור של הנמען לשליחת הפרסומות.
חוק הספאם, שהוא למעשה תיקון מס’ 30 לחוק התקשורת, התשס”ח–2008, נועד למנוע את תופעת ההפצה ההמונית של פרסומות בלתי רצויות המכונה “ספאם” (או “דואר זבל”) באמצעות תקשורת אלקטרונית וסלולרית, ומכאן גם נובע הכינוי שלו.
תופעת הפרסום הנשלח ללקוח באמצעות מסרונים, מייל והודעות מוקלטות הפכה למטרד מאז הופעתה והלכה וגברה בשנים האחרונות, כשעוד ועוד מודעות פרסומיות נשלחות ללקוחות באופן פולשני, שפוגע בפרטיות הלקוחות ומעורר בעיות של אבטחת מידע, קבלת פרטי לקוחות ללא רשות, חדירה למחשבים אישיים והפצת וירוסים.
מה בדיוק אומר החוק?
החוק פשוט וענייני למדי, כפי שמוסבר באתר המועצה הישראלית לצרכנות – “החוק אוסר על משלוח דברי פרסומת לנמען, בכל אמצעי תקשורת (מייל, פקס, הודעות SMS או אמצעות מערכת חיוג אוטומטי) ללא הסכמה מפורשת מראש של הנמען ” (מקור- אתר המועצה הישראלית לצרכנות http://www.consumers.org.il/category/email-spam-law )
עם זאת, יש יוצאים מן הכלל – אלה כוללים:
לקוחות שמסרו פרטים בעת הקניה – “אין צורך בהסכמה מראש של הנמען אם בעת רכישת מוצר או שירות הנמען מסר את הפרטים שלו, והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שלו ישמשו לצורך משלוח דברי פרסומת מסוג דומה לזה שנרכש, ונתן לנמען הזדמנות לסרב למשלוח דברי פרסומת.” (מקור- המועצה הישראלית לצרכנות http://www.consumers.org.il/category/email-spam-law)
דיוור ישיר – כלומר, החוק חל על הודעות פרסומת שנשלחות באמצעים אלקטרוניים וסלולריים בלבד ואינו חל על פרסום שנעשה באמצעות הודעות דואר מודפסות כגון פלאיירים, מכתבים שיווקיים, עלונים וכד’.
חזרתו של הדואר המודפס
לאור העובדה שחוק הספאם אינו חל על דיוור ישיר, שנשלח ללקוחות בדואר רגיל, עסקים רבים חוזרים לשיטת הפרסום הוותיקה והאמינה – הדואר המודפס – שמאפשרת לשווק את העסק בקלות, במחיר זול יחסית ובאופן שאינו מהווה פלישה או מטרד עבור הלקוחות.
מעבר לכך, כיום, אותם עסקים יכולים ליהנות מהיתרונות של הטכנולוגיה המתקדמת על ידי שימוש בשירותי שליחת דואר מודפס מקצועיים, כמו מכתב בקליק, שחוסכים הרבה זמן ומשאבים.
לאכול את העוגה ולשמור אותה שלמה
מכתב בקליק מאפשר לכם לשלוח דואר מודפס בלחיצת כפתור וכך ליהנות מכל העולמות – מצד אחד להפיץ פרסומות בדואר רגיל שמותר בחוק ואינו פוגע או מציק לצרכנים, ומצד שני ליהנות מהמהירות והנוחות של הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו. בנוסף, קבלת הודעה ממוענת אישית בדואר נתפסת בצורה הרבה יותר טובה ומכובדת בעיני הצרכנים ובהתאם לך גם ההתייחסות שלהם לתוכנה.
איך זה עובד?
אתם כותבים מודעות, פלאיירים או כל דיוור ישיר אחר שתרצו ושולחים אלינו בקליק אחד
-
אנחנו מדפיסים את המודעות על נייר ממותג של העסק שלכם
-
אנחנו מכניסים את המכתבים למעטפה ממותגת
-
אנחנו שומרים את המידע בארכיון ומספקים לכם דו”ח מעקב
-
ולסיום – אנחנו שולחים את המכתבים המודפסים לכל הנמענים באמצעות הדואר