הפתרון הפשוט והזול לשליחת חיובים באמצעות מכתב מודפס
מתקשים להתמודד עם החוק החדש שמחייב לשלוח הודעת חוב בדואר?
יש לנו פתרון פשוט וזול בשבילכם.
ב-2016 פורסם עדכון לחוק הגנת הצרכן שנקרא בקצרה תיקון 46 ונועד להגן על צרכנים ולספק להם התראה ברורה ומוחשית לפני נקיטת הליכי גבית חוב. הבעיה היא,שהצורך לשלוח מכתבים מודפסים ולנהל מעקב, מייצר לחברות ובעלי עסקים עבודה רבה, שגובה זמן ומשאבים יקרים.
מהו בדיוק תיקון 46?
תיקון מס’ 46 לחוק הגנת הצרכן, התשמ”א – 1981, קובע ש”עוסק הטוען כי הצרכן לא שילם לו חיוב במועד שנקבע לכך, ישלח אליו הודעת חוב בתוך ארבעה חודשים מהמועד לתשלום החוב ואף יהיה מנוע מלנקוט פעולות שמטרתן גביית החוב, לרבות שליחת התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים (ולמעט שליחת הודעה ובה פירוט חיובים שנתי בעסקה מתמשכת), בטרם חלפו 14 ימים מיום שליחת הודעת החוב.” לקריאת החוק המלא
או במילים פשוטות יותר חברות ובעלי עסקים מחויבים לשלוח הודעת חוב במכתב מודפס, שבועיים לפני תחילת ביצוע תהליכי גביה מלקוחות (וארבעה חודשים לאחר מועד החיוב המיועד).
מה קורה לעסקים שלא פועלים בהתאם להנחיות החדשות?
בהתאם לחוק הם עשויים לספוג קנס לא קטן – “הפרת החובה לשלוח הודעת חוב או אישור בדבר קיום העסקה לצרכן או נקיטת פעולה שמטרתה גביית החוב ללא משלוח הודעת החוב כאמור לעיל עשויה לגרור הטלת עיצום כספי בסכום של 22,000 ₪ על עוסק שהינו תאגיד ו-7,000 ₪ על עוסק שאינו תאגיד.”
הקושי של בתי העסק
הבעיה העיקרית עבור רוב בתי העסק, בכל הנוגע למשלוח הודעות החוב, היא ההתעסקות האינסופית בניירת והצורך לבצע מעקב מסודר, שכן כדי להימנע מהקנס חשוב לא רק לשלוח את ההודעות בזמן אלא גם להיות מסוגלים לספק הוכחה לכך שהיא נשלחה. כל אלה גובים זמן יקר ומשאבים שלא כל עסק יכול לעמוד בהם.
אמנם קיימת האפשרות של משלוח הודעות חוב דיגיטליות, אך החוק כולל הסתייגות בהקשר לנושא זה שלפיה:
“…עוסק יהיה רשאי לשלוח את הודעת החוב במסרון או בדרך ממוחשבת, ובלבד שהצרכן נתן הסכמתו המפורשת מראש לקבלת דברי דואר מהעוסק בדרך ממוחשבת או לקבלת מסרונים בעניין הודעת חוב. נטל ההוכחה בנוגע לשליחת הודעת החוב לצרכן מוטל על העוסק.”
כמובן שרוב הלקוחות לא מאשרים את קבלת ההודעות באמצעות מסרונים או באמצעים דיגיטליים ולכן בעלי העסק נשארים עם אותה בעיה.
הפתרון הפשוט למשלוח הודעות חוב מודפסות
מכתב בקליק של דפוס בארי, מספק כבר מספר שנים שירות של הדפסה ושליחת דואר עבור עסקים וחברות ולכן, בעקבות יציאת התיקון לחוק, פנו אלינו לא מעט חברות שנזקקו לסיוע במשלוח הודעות החוב וביצוע המעקב.
כדי לסייע לאותן חברות פיתחנו שירות ספציפי למשלוח ומעקב אחר הודעות גביית חוב ללקוחות, שכולל דוח מיוחד, המרכז את ההודעות שנשלחו בכל תקופה, ומשמש כהוכחת שליחה וכמכשיר מעקב על פעולות הגביה.
איך זה עובד?
-
אתם כותבים את המכתבים ושולחים אלינו בקליק אחד
-
אנחנו מדפיסים את המכתבים על נייר ממותג של העסק שלכם
-
אנחנו מכניסים את המכתבים למעטפה ממותגת
-
אנחנו שומרים את המידע בארכיון ומספקים לכם (לפי דרישתכם) דו”ח מעקב להוכחה
-
ולסיום – אנחנו שולחים את המכתבים המודפסים לכל נמענים באמצעות הדואר
וכל זה במחיר בול הדואר בלבד!
למידע נוסף או תיאום פגישת יעוץ מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם: