הפורמט הישן שמגדיל את היקף המכירות ברשת
מחקרים מראים שדווקא שליחת מכתבים מודפסים מסייע לעסקים להגדיל מכירות, למתג את עצמם ולבצע גביית תשלומים מהירה יותר.
שירותי דואר נוגעים בכל אדם בעולם ויש להם שורשים עמוקים בכל קהילה. תעשיית הדואר היא מנוע שמגלגל 2 טריליון דולר בשנה ברחבי העולם ואחראית ליותר מ-20 מליון מקומות עבודה. אך כמו תעשיות ותיקות אחרות, גדולות ואהובות ככל שיהיו, עם כניסת הטכנולוגיה והפס הרחב, מיהרו להספיד את המכתבים המודפסים כפורמט שנס ליחו.
האם המכתב המודפס אכן מת?
בזמנו מיהרו להספיד את הרדיו ואת הקולנוע עם כניסת הטלוויזיה הביתה, וכשלהקת The Buggels שרו בשנת 1979 את הלהיט Video Killed the Radio Star, היתה זו תחזית פסימית לנוכח עליית הקליפים המוזיקליים בתחנות הטלוויזיה. אך בכל זאת, היום, בשנת 2018, הרדיו ברחבי העולם ממשיך להמציא את עצמו מחדש, מתאים את עצמו לפלטפורמות הדיגיטליות החדשות, וכך מייצר סיטואציות צריכה חדשות ומרחיב את המודלים המסחריים שלו.
גם הקולנוע שחווה איומיים לנוכח ריבוי אפשרויות הצפייה הביתית, מתמיד לספק חווית צריכה אחרת, משודרגת מזו של הצפייה הביתית. כלומר פלטפורמות ישנות שחשבנו שיעברו מהעולם במהרה למעשה ממציאות את עצמן מחדש ועוברות טרנספורמציה לעולם הדיגיטלי.
לעומת הרדיו והקולנוע, המכתבים המודפסים נמצאים בקטגוריה מעט שונה, שכן אין דרך ממשית להתאים אותם לעולם הדיגיטלי. אך בכל זאת מחקרים רבים שנערכו לאחרונה מעידים שעוד מוקדם מדי להספיד את המכתב המודפס שכן הוא משמש כאמצעי יעיל למינוף מכירות והגדלת רווחים גם בעידן הדיגיטלי.
מסתבר שאנשים מעדיפים מסמכים מודפסים
שינוי אופן צריכת המידע – ממודפס לאינטרנטי – אמנם הנגיש את אפשרויות העברת המידע, אך לא שינתה מסתבר, את הצורך הבסיסי של הצרכנים לנוחות, בהירות וזמינות של מידע.
כך למשל, מחקר מקיף של הסוכנות הבינלאומית לדואר שבשוויץ (Universal Postal Union – UPU), מגלה כי בקנדה, לדוגמא, 86% מהתושבים מעדיפים לקבל את חשבונותיהם גם במייל וגם בדואר מודפס הנשלח אליהם הביתה. הסיבה לכך היא שצרכנים מעדיפים לקבל את המידע החשוב להם בצורה פיזית ומוחשית, כדי להבטיח שלא יאבד או ישכח בים המידע שברשת.
מעבר לכך, מחקר נוסף של UPU העלה כי בחברת France Telecom הצרפתית, צרכנים שקיבלו חשבונות לתשלום בדואר מודפס, שילמו אותם 4 ימים לפני משקי בית שקיבלו את החשבונות במייל (דואר אלקטרוני). כלומר המסמך המודפס שאולי קשה יותר להתעלם או לשכוח ממנו, גרם לאנשים לשלם מהר יותר את אותם חשבונות. מיותר לציין שההשלכות על תזרים המזומנים של חברה בסדר גודל כזה הוא עצום.
דואר מודפס ושיווק דיגיטלי
מחקר נוסף של ה-UPU, מגלה את הכוח שיש למכתב מודפס גם בעולם השיווק הדיגיטלי – ממצאי המחקר כוללים סקר שוק של חברת Ascent Group and Data Monitor, המסכם כי 8 מתוך 10 אנשים מוצאים שקל להם יותר לקנות ברשת לאחר שקיבלו קטלוג מודפס מהחברה. לא בכדי חברות רבות, כגון איקאה, משקיעות מאמצים ניכרים כדי למנף את מאמצי השיווק הדיגיטליים באמצעות שליחת חומרי שיווק מודפסים.
בדרום אפריקה, למשל, חנות אינטרנטית לממכר מוצרי חשמל ומטבח ביתיים בשם Yuppiechef, נוהגת לשלוח מכתבים כחלק מאסטרטגיית השיווק הכוללת. לדברי הבעלים, זה מבדל אותה בים הדואר האלקטרוני ומשמש הרבה יותר מתוכן אינפורמטיבי. כל חבילה המגיעה ללקוח כוללת מכתב אישי לגמרי המהווה זרז לרכישה אינטרנטית כאן ועכשיו.
ואכן, מחקר של חברת Target Marketing שביקש ממעסיקים למפות את ה-ROI (החזר על השקעה) מרכישות של לקוחות העלה ממצאים חד משמעיים לטובת המכתב המודפס שניצח עם 32% לעומת ניוזלטר -22%, פרסום במנוע חיפוש – 6%, והודעה בסלולרי – 1%.
המסקנות המתבקשות
המסקנה שחברות אלה חולקות, היא כי אנשים אוהבים לקבל מידע הביתה או למשרד במעטפה, משום שהמכתב נוכח, פיזי ומחייב תשומת לב. במיוחד היום, עם עיוורון הבאנרים ועיוורון התוכן שברשת, כולנו פחות ופחות קשובים לשלל המידע המתפרץ עלינו מהרשת ומהטלפון, ודווקא מסמך מודפס מחייב אותנו להתייחס לתוכן, וזו הזדמנות מצוינת לחברות, לא רק להעביר מידע, אלא גם למתג את עצמן, לשווק וליצור תשומת לב אישית.
לכן, חברות המעוניינות שקולן יישמע בים המידע ברשת, מגלות יותר ויותר שהפתרון הוא לייצר דיוור שיווקי בשני האפיקים – הדיגיטלי והפיזי. ברוב המקרים ההכרעה אם לעבור למשלוח מכתבים מלא במייל או לבצע שירות של “גם וגם” היא הכרעה כספית, שכן חברה שתבחר לקיים מנגנון שליחה כפול, תצטרך להתמודד עם עלויות נוספות כמו עלויות הדפסה, ניהול דאטה של החומר המודפס, מנגנון השליחה עצמו וכוח האדם.
למרבה המזל כיום צומחים שירותים כמו “מכתב בקליק” המייעלים את מערך ההדפסה ללקוחות, חוסכים כסף על ניהול דאטה, כוח אדם וזמן ומספקים מערך שלם של עיצוב, הדפסה ביול ושליחה עבור הלקוח במחיר של בול בלבד.
אז מה אנחנו עושים?
אנחנו מדפיסים עבורכם את המכתבים, מכניסים למעטפה, מביילים ושולחים בדואר. אנחנו גם דואגים לבצע רישום ולדאוג שהמכתב שלכם יגיע ליעדו.
איך זה עובד?
פשוט התקינו את המדפסת של “מכתב בקליק” על המחשב שלכם (ניתן להתקינה בהדרכה טלפונית) ו..זהו! מעתה כל מכתב שתרצו לשלוח- פשוט שלחו למדפסת “מכתב בקליק” ואנו נדאג לכל השאר.
ומחיר השירות?
שליחת מכתב בעלות של בול אחד בלבד!!
השאירו פרטים עכשיו וקבלו הטבה להתנסות עם השירות