המדריך להתנהלות יעילה יותר במשרד – חלק 2

המדריך להתנהלות יעילה יותר במשרד – חלק 2

 חלק 2 – טיפים שיעזרו לכם לחסוך כסף

בחלק הראשון של המדריך פירטנו את כל הדרכים והשיטות שיסייעו לכם לחסוך זמן ולהתנהל באופן אפקטיבי יותר בעבודה. כעת, בחלק השני של המדריך תוכלו למצוא טיפים מועילים שיסייעו לכם להתייעל בכל הקשור להוצאות והכנסות העסק, או במילים אחרות:

 טיפים לחיסכון בכסף

1. מה שטוב לסביבה טוב גם לכיס

לא משנה באיזה סוג עסק מדובר – בין אם זה משרד ביתי קטן, חנות או בניין משרדים – ככל שתשתמשו במוצרים 'ירוקים' שחוסכים אנרגיה, כך תחסכו גם בהוצאות התפעול כגון חשמל, מים וכד'.

2. העסיקו אנשים מוכשרים עם מעט ניסיון

זה אולי נשמע כמו טיפ מנוגד להגיון, אבל בשוק העבודה כיום יש שפע של מועמדים מוכשרים שישמחו להזדמנות ללמוד תחום חדש או להתמקצע יותר בתחום שרק נכנסו אליו, ויוכלו לתרום רבות לעסק שלכם. העסקתם תחסוך לכם הוצאות שכן המשכורת של עובדים חסרי ניסיון נמוכה יותר.

3. אפשרו לעובדים לעבוד פחות שעות

גם עצה זו עשויה להישמע מנוגדת להגיון אך למעשה, במקרים רבים ברירת המחדל של משרה מלאה אינה חיונית לכל העובדים ואתם יכולים לחסוך לא מעט הוצאות על ידי צמצום השעות. כמובן שנושא זה עשוי להיות בעייתי מצד העובדים, אך רבים מהם עשויים למעשה להעדיף לעבוד פחות שעות וכך שני הצדדים יכולים לצאת מרווחים.

4. עשו מאמץ לשמור את העובדים הטובים

עובדים בעלי ביצועים טובים, שתורמים רבות לחברה או שתורמים לאווירה חיובית במשרד הם נכס בעל ערך רב. לכן מומלץ לעשות מאמץ לשמור אותם, שכן החלפתם תגרור לא רק את העלות של הכשרת עובד חדש אלא גם את האבדן של עובד מהימן ואיכותי שהוא לא ענין של מה בכך.

 

5. בדקו את ההוצאות השוטפות שלכם

ההוצאות היומיומיות, אפילו הקטנות ביותר, מצטברות בסופו של דבר לסכומים לא מבוטלים, במיוחד כשמדובר בעסקים גדולים יותר, לכן, בדיקה תקופתית של ההוצאות יכולה לעזור לכם לאתר נקודות שבהן תוכלו לחסוך ולקצץ. כך למשל, אם אתם קונים קפה לעובדים – בדקו אם ניתן לקבל הנחה על כמות או שיש חנות אחרת שבה תוכלו לקנות אותו בעלות נמוכה יותר. כנ"ל לגבי הציוד המשרדי וכל הוצאה קבועה אחרת.

6. העסקת פרילאנסרים

השוק כיום עובר יותר ויותר לעבודה בשיטת פרילנס או מיקרו-קבלנות שמאפשרת לבעלי עסקים לשכור שירותי מומחים בהתאם לצורך. לכן, אם יש לכם משימות או פרויקטים נקודתיים, שאף אחד במשרד לא מסוגל או פנוי לבצע אותם, במקום להעסיק עובד נוסף, על כל הזמן וההוצאות שכרוכות בכך, היעזרו בעובדי קבלן או פרילאנסרים זמניים. אם שיתוף הפעולה יצליח, תמיד תוכלו להציע להם להפוך לעובדים קבועים בהמשך.

 7. הכירו את הלקוחות שלכם

השקעה קטנה במחקר שוק והבנת קהל היעד שלכם יכולה לחסוך לכם הרבה זמן וכסף בטווח הרחוק כיוון שתוכלו למקד את מאמצי השיווק שלכם ולפנות בצורה המדויקת והאפקטיבית ביותר ללקוחות שלכם.

8. צ'פרו את הלקוחות והעובדים הרווחיים שלכם

כמו בהרבה עצות נוספות, גם כאן ההוצאה הקטנה שכרוכה במתן פרס ללקוחות או עובדים שמייצרים עבורכם רווחים, היא למעשה השקעה שתחזור לכם בצורת הכנסות גבוהות יותר בטווח הרחוק.

9. ותרו על פרסום מסורתי לטובת חלופות זולות יותר

ההוצאות על פרסום יכולות להיות גבוהות למדי ולא משתלמות, במיוחד כשמדובר בעסקים קטנים ובינוניים. כיום, כשעיקר הקידום והשיווק ממילא ממוקדים באינטרנט, ניתן למצוא מגוון חלופות זולות ואפקטיביות יותר שיאפשרו לכם להרחיב את קהל הלקוחות ולהגדיל הכנסות באמצעות שיווק דיגיטלי יצירתי.

שתף כתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *